Ledenconsulent Vivium
“Onze doelgroep ziet door alle regels de mogelijkheden vaak niet”, merkt Sandra. Als ledenconsulent denkt ze graag mee over wonen, welzijn en zorg wanneer iemands situatie verandert door leeftijd, mobiliteit of vitaliteit. “Als je dan kunt uitleggen wat er thuis en in de buurt mogelijk is, dan geeft mij dat een voldaan gevoel. Het is fijn om deze groep te helpen iets te regelen, zodat ze zelfredzaam blijven en zo lang mogelijk thuis kunnen wonen.”
<tekst loopt door onder de foto>
Ze houdt telefonische consulten, heeft inloopspreekuren en bezoekt ook mensen thuis. Omdat ze alles zelf regelt en plant, ervaart ze veel vrijheid. “Tegelijkertijd draag ik wel de verantwoordelijkheid voor het werk, en dat voel ik ook zo”, legt ze uit. “Ik ben begaan met mensen en doe dit werk met compassie.” Ze heeft zich voorgenomen om meer collega’s persoonlijk te informeren over wat ze als ledenconsulent doet en kan betekenen.
“Als dat breder en beter bekend is, kunnen zij cliënten ook beter doorverwijzen of op Vivium Services wijzen”, legt ze uit. “En je hoeft niet wat te mankeren om van onze service en het aanbod gebruik te maken”, steekt ze alvast van wal. “We bieden ook gemak en plezier!” Denk aan een cursus, de kapper of opticien aan huis en maaltijdservices in samenwerking met partners. “Fijn toch als op een dag met slecht winterweer jouw cliënt er niet uit hoeft”, denkt ze hardop mee, “omdat er maaltijden in de vriezer liggen.”